הערכות תזונתית לקראת צום כיפור

אכילה מופרזת לפני כניסת הצום לא מבטיחה שובע לאורך זמן. בנוסף, אכילה כזו עלולה לפגוע באיכות
השינה בלילה ולקימה בתחושת רעב ו/או צמא משמעותיים. על מנת לשמור על תחושת השובע לאורך
זמן יש להתכונן במשך כל היום (ולא רק בשעות האחרונות) – הכנות אלו כוללות שתיית מים מרובה,
ארוחות קטנות והפחתה בצריכת הקפאין באופן הדרגתי. כמו כן, עדיף להימנע מפעילות גופנית
*מאומצת* 42 שעות טרם הצום מפני שהיא מגבירה את השריפה הקלורית, איבוד הנוזלים וריקון
המאגרים .

בארוחה המפסקת – שלבו דגנים מלאים (למשל אורז או פסטה מדגן מלא) יחד עם חלבון – בשר/ דג/
עוף או מנת קטניות לצמחונים. בנוסף, כדאי להוסיף מנת שומן טבעי ואיכותי (אבוקדו/ אגוזים/ טחינה)
שתאפשר האטת קצב ריקון הקיבה ופעילות העיכול בתחילת הצום. בארוחה המפסקת שתו מים!
השאירו את המלחייה ואת המשקאות המוגזים )גם משקאות דיאט( לפעם אחרת.

בגמר הצום, פנקו את עצמכם בשתייה חמה ממותקת / תוספת של עוגייה – ייתן אנרגיה זמינה לגוף
שמאגריו הדלדלו. לאחר כחצי שעה ניתן לאכול ארוחה קלה.

** מדובר בהמלצות כלליות לאוכלוסיה בריאה.

הכינו את עצמכם כך שתהיו פנויים באמת לחשבון נפש.
שיהיה צום מועיל�
אלונה פודים

השארת תגובה