פוסט להורים שבינינו – פעילות גופנית לילדים

פעילות גופנית לילדים

פוסט להורים שבינינו – פעילות גופנית לילדים:
🏽♀ 🏽 🏽♀ 🏽 🏽🏽♀
פעילות גופנית חשובה כבר מגיל קטן: היא קשורה למשקל תקין בילדות ובהמשך גם
בבגרות, למאגרי מינראלים גדולים יותר בעצמות (הנקבעים בשנות הילדות וההתבגרות),
משפרת קואורדינציה (במיוחד בשלב הקריטי לכך בגילאי 7-4 ) ומעודדת הפרשת הורמון
גדילה.

לרוב מדגישים את חשיבות הפעילות הגופנית בכל הקשור למדדים פיזיולוגיים ומשקל. אך
*מחקרים מצביעים על התרומה החיובית הגדולה של פעילות גופנית, כבר מגיל קטן, ליכולות
החברתיות והמנטאליות.* איזו פעילות גופנית? כל פעילות על צורותיה השונות והמשחקיות
ולרוב בחלל רחב (משחקי כדור שונים, אירובי, כוח, גמישות, ריקוד, אומנויות לחימה ועוד
ועוד). פעילויות שכאלה נמצאו כמפחיתות חרדה והפרעות קשב, מעודדות מיומנויות
חברתיות ביניהן השתלבות חברתית ועזרה לזולת, מעודדות השגת מטרות, התמודדות
מועילה עם קשיים, תחושת מסוגלות, מנהיגות, ויסות רגשי ובטחון עצמי.

מחקרים שונים ניסו לבדוק את ההשפעה של פעילות גופנית הן בקרב ילדים המאובחנים
כסובלים מבעיות רגשיות וחברתיות (למשל על הציר האוטיסטי) והן בקרב ילדים שאינם
מאובחנים אך הוריהם מעידים שחווים קשיים כאלו. נמצא כי קיים קשר בין ביצוע פעילות
גופנית לרווחה החברתית והנפשית בקרב ילדים.

חשוב לזכור! בעולם המבוגרים לפעילות גופנית ולמזון בריא לעיתים הקשרים שליליים
ומטרידים שיש להתעסק איתם רק כאשר צריך לשפר/ לבצע שינויים באורח החיים… לילדים
אין את הקונוטציות האלה, אלא אם כן אנחנו מטמיעים אותן בהם. על פעילות גופנית ואכילה
מזינה להיות חלק אינטגרטיבי וחיובי בחיי הילדים, בעזרתם יתפתחו, ילמדו ויממשו את
הפוטנציאל שלהם – הגופני, השכלי והחברתי .
שיהיה שבוע טוב!
אלונה פודים

השארת תגובה